تبلیغات
خفن ترین عکس ها و مطالب در ایرانی سلام - ؛دفاع ایرانیان از منافع ملی در دنیای مجازی یا سایب

خفن ترین عکس ها و مطالب در ایرانی سلام

ایـــــــــــرانی ســـــــــــلام پنحره ای رو به نوآوری و شکوفایی ایـــــــرانیـــــــــان

؛دفاع ایرانیان از منافع ملی در دنیای مجازی

 
؛این روزها ماجرای جمع آوری امضا علیه گوگل برای اصلاح نام خلیج فارس و حذف عبارت مجعول خلیج عربی  از روی نقشه خلیج فارس در نرم افزار گوگل زمین Google Earth، بحث داغ محافل رسانه ای و مردمی است. به خصوص انتشار یك پیامك بامضمون« دعوت به امضای طومار اینترنتی» در آدرس  www.petitiononline.com/sos 02082/petition.html  باعث جلب توجه مردم به این ماجرا شده است.اما به راستی طومار اینترنتی دیگر چه صیغه ای است؟ آیا كسی به حرف این امضاكنندگان توجه می كند؟ چه تعداد امضا برای موثر واقع شدن یك طومار اینترنتی لازم است؟ روش بمباران ایمیلی یا بمباران گوگلی چیست؟تجربه ایرانی ها در استفاده از این تكنیك ها در فضای مجازی تاكنون چگونه بوده است؟

؛ petition Online
؛سایت طومار آنلاین یكی از مشهورترین سایت های جمع آوری و امضای نامه های اعتراضی و عرض حال و طومار درباره موضوعات مختلف جهانی، منطقه ای و ملی است. قدرت اصلی این گونه سایت ها در جلب كردن توجه افكار عمومی به یك موضوع خاص است. وقتی١٠٠ هزار نفر یا یك میلیون نفر زیر یك نامه را امضا می كنند یعنی آن قدر درباره آن موضوع اشتراك نظر دارند كه ضروری است مخاطب آن نامه یا اعتراض به آن توجه كند. این یك اصل در جوامع دموكراتیك است كه به افكار عمومی توجه كنند و شیوه طومارهای آنلاین یكی از روش های مدرن ابراز عقاید عمومی است.سایت petition Onlineاعلام كرده كه از نظر ما امضای یك نامه توسط حدود ١٠٠ هزار نفر نشان دهنده اتفاق نظر عمومی درباره آن موضوع است؛ با این حال هیچ محدودیتی از نظر تعداد امضا در این مورد وجود ندارد.سیستم فنی این سایت به گونه ای است كه هر امضاكننده باید یك آدرس ایمیل فعال را در قسمت امضا وارد كند و در صورتی كه این ایمیل غیرواقعی یا غیرفعال باشد امضای او معتبر نمی باشد و در شمار امضاهای آنلاین محاسبه نخواهد شد. برای شروع و راه اندازی یك طومار اینترنتی نیز هر فرد به تنهایی می تواند این كار را انجام دهد اما باید بتواند توجه عمومی را به خود جلب كند.

؛بمب گوگلی چیست؟
؛اگر تعداد زیادی لینك از صفحات مختلف به یك وب سایت خاص و با استفاده از یك عبارت خاص داده بشود، رده بندی آن سایت در فهرست گوگل بالا می آید و اگر لینك ها به اندازه كافی زیاد باشد، حتی به رده اول نیز خواهد رسید.این ویژگی باعث می شود اگر تعداد زیادی وبلاگ یا وب سایت به صفحه یا سایت خاصی لینك بدهند، رتبه آن سایت در نتایج گوگل بالا برود و بازدیدكننده بیشتری در اینترنت داشته باشد. بررسی ها نشان می دهد، اگر سایتی در زمینه موضوع تخصصی خود در میان نتایج ١٠ گانه اول گوگل قرار نگیرد، شانس دیده شدن در اینترنت را ندارد. بنابراین بسیاری از برنامه نویسان اصولا بر مبنای الگوریتم گوگل، اقدام به نوشتن كدسورس های خود می كنند. این كه با چه تعداد لینك می توان در رتبه اول رنكینگ گوگل قرار گرفت، بستگی به حجم اطلاعات و محتوای تولیدی در آن زمینه خاص و تعداد لینك های داده شده به سایر وب سایت های مشابه دارد.هر چقدر به سایت یا صفحه ای بیشتر لینك داده شده باشد روبات محاسبه گر گوگل فرض را بر این می گذارد كه آن مطلب ارزش این را داشته است كه تعداد زیادی از كاربران به آن صفحه ارجاع داده اند؛ بنابراین رتبه آن بالاتر است. این منطق حتی در مورد مقالات علمی تحت نظام ISIنیز جاری است.به عملكرد خود در اینترنت دقت كنید؛ وقتی شما در گوگل فقط سراغ رتبه اولی ها می روید یعنی دیگران برایتان اهمیتی ندارند. این یعنی بمب گوگلی، یعنی دیده شدن در رتبه اول. یك بمب گوگلی ممكن است تا ماه ها یا حتی سال ها و تا زمانی كه صفحه یا وب سایت دیگری به آن اندازه دارای رتبه در گوگل نباشد، به فعالیت خود ادامه دهد.برخی بمب های گوگلی تضعیف شده را می توان دوباره احیا كرد مثلا در حال حاضر با گذشت ٢ سال از بمب گوگلی خلیج فارس، سایت موردنظر به رتبه دوم تنزل پیدا  كرده است و نیاز به احیای دوباره آن احساس می شود.

؛انواع بمب های گوگلی
؛بمب های گوگلی به چند دسته تقسیم می شود:
١ - بمب های شوخی یا Humor Bombs: همان طور كه از نامش پیداست این بمب ها برای شوخی و طنز ایجاد می شود و هدف آن شوخی با فرد، شركت یا هر چیز دیگر است. (مانند شوخی بلاگرهای آمریكایی با بوش و لینك كردن كلمه احمق به صفحه بیوگرافی او در سایت كاخ سفید در قالب یك بمب گوگلی)٢ - بمب های شخصی یا Ego Bombs: بمباران گوگل با نام افراد. در این مورد با جست و جوی افراد براساس نام یك فرد، صفحه شخصی وی رتبه اول را كسب می كند.٣ - بمب های پولی یا Money Bombs:در این مورد فرد با ارائه پول به موتورهای جست وجو، صفحه موردنظر خود را در رتبه اول قرار می دهد.

؛بمب گوگلی خلیج فارس

؛حدود ٢ سال پیش موسسه National Geographyدر اطلس خود اقدام به درج عبارت مجعول خلیج عربی به جای خلیج فارس كرد كه خشم ایرانیان بسیاری را برانگیخت و اعتراضات بسیاری را به همراه داشت. به همین علت یك بمب گوگلی در اعتراض به این عمل ساخته شد كه با عبارت Arabian Gulfو با لینك به صفحه خاصی عمل می كرد. این اقدام به ابتكار یك بلاگر ایرانی با نام لوگو ماهی انجام شد و ده ها هزار وبلاگ نویس ایرانی به آن صفحه لینك دادند. بدین ترتیب وقتی كاربران اینترنت عبارت خلیج عربی را در گوگل جست وجو می كنند، در رتبه اول با این صفحه مواجه می شوند و وقتی وارد این صفحه می شوند، با این جمله روبه رو می شوند كه «خلیجی با این نام در دنیا وجود ندارد»، «هیچ جایی به نام خلیج عربی هرگز وجود نداشته است و نام صحیح آن خلیج فارس بوده و هست».ماجرای بمب گوگلی خلیج فارس باعث شد تا دكتر لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی خواستار تكرار آن در موضوعات مرتبط با منافع و امنیت ملی كشور از سوی ایرانیان شود. او از این تجربه به عنوان یك نهضت نرم افزاری نام برد.

؛فیلم ٣٠٠
؛دومین ابتكار ایرانی ها در زمینه ساخت بمب گوگلی باز هم توسط لوگو ماهی(Legofish.com) صورت گرفت اما این بار به منظور اعتراض علیه فیلم ٣٠٠ .بعد از نمایش فیلم ضدایرانی ٣٠٠ كه توسط هالیوود تولید شده بود، ایرانیان زیادی در سراسر دنیا به این فیلم اعتراض كردند. لوگو ماهی كه پیشتر نیز پیشگام بمب گوگلی بود، این بار سایتی در آدرس www.300themovie.infoراه اندازی كرد و از همگان خواست تا با درج مطلب در دفاع از هویت ایرانیان، رتبه آن سایت را در موتور گوگل به عدد یك برسانند تاعلیه فیلم«٣٠٠» افشاگری شود. برای ساخت بمب گوگلی، سایت مزبور طراحی شد تا ایرانیان معترض بتوانند با نوشتن عبارت 300the movieبه آن لینك بدهند و امتیاز آن را در موتورجست و جوی گوگل بالا ببرند. با این اقدام دسته جمعی، زمانی كه كاربران سراسر جهان عنوان این فیلم را در گوگل جست وجو می كنند، در یكی از اولین پاسخ ها با وب سایتی روبه رو می شوند كه در آن ابعاد مختلف اعتراض ایرانیان به چشم می خورد. این كار انجام شد اما تاثیر این اقدام محدودتر از دیگر اقدامات مشابه بود.

؛رضازاده و سی ان ان

؛در ماجرای انتخاب وزنه بردار قرن توسط فدراسیون وزنه برداری جهان، بلاگرهای ایرانی، با انعكاس آینه ای صفحه نظرسنجی مذكور و رای های انبوه به حسین رضازاده وزنه بردار اسطوره ای ایران زمین، نشان دادند كه قدرت Bombing آن ها در فضای اینترنت غیر قابل انكار است. یك رخداد دیگر مربوط به بمباران اینترنتی، مربوط به نظرسنجی سایت « سی ان ان» در مورد حذف ایران از جام جهانی فوتبال به دلیل برنامه های هسته ای بود كه بلاگرها نقش اساسی در خنثی سازی حركت تبلیغاتی سی ان ان داشتند؛ Persianblog به عنوان بزرگ ترین سرویس دهنده خدمات وبلاگ فارسی در ایران، اطلاعیه و لینك های مربوط به این نظرسنجی را در صفحه اول خود قرار داد و بسیاری از سایت ها، وبلاگ ها و لینكدونی ها، با پیوند دادن به سایت نظرسنجی سی ان ان، ایرانی ها را به سمت رای دادن منفی به سوال این سایت راهنمایی كردند، بدین ترتیب با روش بمباران اینترنتی ایرانیان آمارهای نظرسنجی سی ان ان یكباره به نفع ایران تغییركرد.

؛جمع بندی نهایی
؛ابداع روش های جدید و نو برای دفاع از منافع ملی ایران در فضای مجازی توسط ایرانیان نشان دهنده هوش سرشار آن ها و همگام شدن با فناوری های جدید در فضای سایبر است. این تحركات و جنبش ها كاملا خودجوش است و عمومی شدن آن ها و استقبال وسیع از این حركت ها می تواند باعث ایجاد وحدت ملی در میان جوانان شود. اما نكته اینجاست كه استفاده از این روش ها باید به درستی و با درك تمام جوانب و لوازم آن صورت گیرد و از شتاب زدگی یا ارائه اطلاعات نادرست خودداری شود.

منبع :؛دفاع ایرانیان از منافع ملی در دنیای مجازی

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

نویسندگان

نظرسنجی

    نظر شما درباره ایرانی سلام چیه ؟




آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :